بانک اطلاعات اصناف و مشاغل ایران

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
با دیجیتال مارکتینگ  می‌¬تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین. در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌¬شود، شما با استفاده از اینترنت، اپلیکیشن‌ها، موتورهای جستجو و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق‌¬تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌¬کنید و هرکدام از کمپین‌¬های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما می¬‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می¬‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق¬‌تر بوده تا دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می¬‌شود هزینه‌¬ها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد. با رایسان میتوانید در مورد دیجیتال مارکتینک یسشتر بدانید
 
ابزارهای  دیجیتال مارکتینگ
انواع مختلفی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. این کانال‌ها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدفی که متناسب با برند، محصول یا خدمات‌تان هستند، استفاده کنید و به اهداف بازاریابی خود نزدیک شوید. بیشتر اهداف شما احتمالاً مربوط به ایجاد سرنخ، افزایش آگاهی از برند، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت، فروش بیشتر خواهد بود. به‌علاوه شما می‌توانید ترکیبی از استراتژی‌ها را برای اهداف مختلف در نظر بگیرید و با هم ترکیب کنید.
در ادامه به هرکدام از این شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم و خواهید دید که کدام‌یک بیشترین پتانسیل را برای رفع نیازهای کسب‌وکار و مخاطبان شما دارد.
بازاریابی محتوا
بهینه‌سازی موتور جستجو (   SEO esfahan )
جستجوی پولی
ایمیل مارکتینگ
تبلیغات کلیکی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
اتوماسیون بازاریابی
محتوای حمایت شده 
روابط عمومی آنلاین 
بازاریابی درونگرا
افیلیت مارکتینگ
بازاریابی موبایلی
. سئو سایت (SEO)
زمانی که افراد به دنبال محصولات یا خدمات می‌گردند، تمایل دارند با هرکسی که رتبه بالاتری دارد پیش بروند. با سئو می‌توانید در صفحه نتایج موتور جستجو (مانند گوگل) برای مرتبط‌ترین کلمات کلیدی خود رتبه‌بندی کنید و در این راه به تعداد زیادی از خریداران یا مصرف‌کنندگان بالقوه دسترسی یابید. وب‌سایت خود را با بهینه‌سازی درون صفحه (One-Page Seo) و خارج از صفحه (Off-Page Seo) بهینه کنید.
سئو داخلی شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ارائه توضیحات متا برای محتوای شما است؛ درحالی‌که سئو خارج از صفحه شامل تکنیک‌های لینک سازی خارجی و ایجاد بک لینک، بهینه‌سازی فنی وب‌سایت و موارد دیگر است. سئوی داخلی و خارجی با هم سیگنال‌هایی را ایجاد می‌کند که گوگل می‌تواند از آن‌ها برای رتبه‌بندی سایت شما استفاده کند. حتی یک زیرمجموعه خاص به نام سئوی محلی وجود دارد که بر بازاریابی مشاغل کوچک برای جوامع محلی آن‌ها تمرکز دارد. سئو به بازاریابان کمک می‌کند تا با بهینه‌سازی محتوای آنلاین، ترافیک وب‌سایت باکیفیت بالا و پتانسیل تبدیل بالایی داشته باشند.
بزرگ‌ترین ایرادی که می‌توان به سئو گرفت این است که نتایج آن در درازمدت به بار می‌نشیند؛ این امر شاید برای برخی از صاحبان کسب‌وکار اندکی وقت‌گیر باشد؛ به‌خصوص الگوریتم‌هایی که موتور جستجویی مانند گوگل برای رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کند، همیشه به‌روز می‌شوند. بااین‌حال با سئو ماندگاری بیشتری برای دیده شدن در نتایج اولیه خواهید داشت.
ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در بهینه‌سازی موتور جستجو کمک می‌کند. در زیر برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:
ابزارهای دیگری از جمله MOZ، الکسا و… نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کانال‌های مختلف ورودی و خروجی مخاطبان‌تان را بررسی کنید و به مشاهده رتبه‌ی سایت خود و سایت‌های رقیب در ایران و خارج از کشور بپردازید؛ با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کمپین‌های مختلف اجرا شده را بررسی و تحلیل کنید.
 

 
. بازاریابی موبایلی 
تعداد کاربران تلفن همراه روزبه‌روز در حال افزایش است و انتظار می‌رود این روند در سال‌های آینده نیز ادامه یابد. همچنین کاربران گوشی‌های هوشمند 90 درصد از زمانی را که درگوشی‌های خود صرف می‌کنند به استفاده از برنامه‌ها و بازی‌ها می‌گذرانند که همین امر برنامه‌های تلفن همراه را به یک کانال بازاریابی سودآور تبدیل می‌کند. به همین دلیل، ارائه محتوای تبلیغاتی صرفاً به کاربران تلفن همراه امری منطقی است. به لطف استراتژی‌های هدف‌یابی جغرافیایی که با بهره‌گیری از اطلاعات مکان کاربر تلفن همراه به او توصیه‌هایی راحت‌تر جهت دسترسی به محصولات یا خدمات می‌کند، تجربه مشتری نیز می‌تواند به‌طور مداوم بهبود یابد.
تلفن همراه می‌تواند داده‌های مشتری را جمع‌آوری کند که سپس می‌توانید از آن‌ها برای ترسیم استراتژی بازاریابی تلفن همراه استفاده کنید که نتیجه‌ای بهتر ایجاد می‌کند.
با فناوری‌های تلفن همراه مانند کدهای QR (پاسخ سریع)، مشتریان می‌توانند آن‌ها را اسکن کنند تا به وب‌سایت شما بروند، به جزئیات کسب‌وکارتان دسترسی داشته باشند یا آن‌ها را ذخیره کنند، هزینه خریدشان را بپردازند و هر چیزی که تعامل بین شما و مشتریانتان را فوری‌تر کند. به یاد داشته باشید که حتماً وب‌سایت‌های خود را برای موبایل بهینه کنید.
اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال
اگر برایتان سوال است که چرا بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد، به نکات زیر توجه کنید:
در حال حاضر استراتژی بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال بستگی دارد
باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد می‌شود
به شما در محبوب شدن برندتان کمک می‌کند
به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم‌اندازهای کسب‌و‌کار کمک می‌کند
نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را به وجود می‌آورد
دارای فرصت‌های شغلی گسترده و پویا است
به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک می‌کند
 
این نکات مزایای قابل توجه بازاریابی دیجیتال در کسب و‌ کار هستند. در ادامه ۱۰ دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم:
۱. نرخ رو به رشد بازارهای دیجیتال
بازاریابی آنلاین یک فناوری در حال تحول با سرعت بالا بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به وجود آورده است. از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از وضعیت معیشت و روند فناوری را به خود اختصاص داده است.
 
۲. فرصت‌های شغلی متنوع
بازار کار دیجیتال مارکتینگ گزینه‌های شغلی متنوعی را برای افراد ایجاد می‌کند به نحوی که می‌توان حتی از خانه هم به صورت دورکاری در این حوزه فعالیت کرده و درآمد قابل توجهی کسب کرد. با گسترش و توسعه روز‌ به‌ روز فناوری، شاهد آگهی‌های استخدام بیشتری در این حوزه هستیم.

۳. راهی آسان برای شروع یک کسب و‌ کار خلاقانه
با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب و‌ کار خود را شروع کنید. سپس می‌توانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید.
 
۴. پیشرفت آسان در قیف فروش دیجیتال
شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب می‌توانند برای وب‌سایت شما ترافیک قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی محصولات با خدماتتان را تبلیغ کنند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.
 
۵. جذب آسان مخاطب در بسترهای اینترنتی
هنگامی که تمرکز کسب و‌ کار خود را روی دیجیتال مارکتینگ می‌گذارید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. بلکه باید به کمک این روش مخاطبان بسیاری را به برند خود جذب کنید. برای مثال بازاریابی دیجیتال با پنل ارسال اس ام اس در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما متواند  نقش اساسی دارد. با این لینک 
 
۶. شکاف مهارت‌های دیجیتال
بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند و به همین دلیل تقاضای زیادی برای افرادی که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. حتی اگر یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه نیستید، باز هم می‌توانید با استمرار فعالیت و تجربه جایگاه خود را در این حوزه پیدا کنید. هر چند همین بازار نو و رو به رشد باعث شده تا با شکاف مهارت‌های دیجیتال مواجه شویم.
شکاف مهارت در واقع به تفاوت بین مهارت‌های مورد نیاز برای انجام کار و مهارت‌هایی که یک فرد دارد، گفته می‌شود. در نتیجه افرادی که با شکاف مهارت استخدام می‌شوند، توانایی لازم را برای انجام کارها ندارند و به همین دلیل حضور نیروهای متخصص بسیار ضروری است.
 
۷. تطبیق پذیری
پس از تسلط بر مهارت‌های برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارت‌های دیگری هم آشنا خواهید شد. اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی تلاش کنید و سپس وارد شاخه‌های دیگر آن شوید. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که می‌خواهید کار کنید و با ارتقای مهارت‌های قبلی، مهارت‌های جدیدی هم یاد بگیرید. در این زمینه، گزینه‌های بسیار زیادی در کنار فرصت‌های یادگیری وجود دارد و در نتیجه می‌توانید از مهارت‌های خود بهترین استفاده را کنید.
 
۸. تحول در بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال یکی از زمینه‌هایی است که همیشه در آن نکات جدیدی برای یادگیری پیدا خواهید کرد. این منابع به شما امکان خلاقیت در برنامه‌های بازاریابی‌تان را می‌دهد. با توجه به اینکه در موسسات بازاریابی، افراد با پیشینه‌های مختلف و استراتژی‌های گوناگون کار می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها اطلاعات متنوعی کسب کنید. همچنین خواندن بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شود.
 
۹. پشت سر گذاشتن رقیبان
تطبیق بازاریابی آنلاین با سازمان شما یک ضرورت است و به شما امکان می‌دهد تا شرکت و چشم‌اندازتان را بشناسید. حتی اگر شما محتوا و وب‌سایت عالی داشته باشید، باز هم ممکن است به دلیل مطلع نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه مطلوبی نگیرید.
 

کلمات کلیدی: دیجیتال مارکتینگ
نظرات
نظر شما درباره این خبر
نام:
پست الکترونیک:
-->