بانک اطلاعات اصناف و مشاغل ایران

واریس و راه های درمان آن

انواع واریس ودرمانهای نوین آن:

 

واریس از دیرباز به عنوان یکی از بیماری هایی که دارای عوارض مختلفی می باشد شناخته می شده است. از سالهای دور، روش های درمانی گوناگونی برای درمان واریس و بیماری های عروقی شناخته شده است که غالبا درمان های سنتی هیچ گونه فایده ی درمانی را به همراه نداشته است.

از جمله درمان های سنتی می توان به انواع خوراکی ها، دمنوش ها، زالو درمانی و سایر روش ها اشاره کرد که برخی ازآنهانه تنها سودی ندارند، بلکه عوارض گوناگونی نیزبهمراه دارند. از روش های درمانی دیگر که در سالهای گذشته مورد استفاده بوده است می توان به استفاده از جوراب واریس، روش های فشاری و جراحی اشاره کرد.

در سالهای اخیر با توجه به پیشرفت علم پزشکی، علاقه به استفاده از روش های درمانی قطعی که به صورت سرپایی انجام شوندونیازبه بستری وبیهوشی نداشته باشنددر بین پزشکان و بیماران گسترش داشته است.

بر اساس نوع واریس می توان واریس ها را به انواع گوناگون تقسیم کرد.

شایع ترین انواع واریس عبارت است ازواریس رتیکولر که در حقیقت وریدهای سطحی گشاد شده می باشند.

این واریس ها می تواند باعث ایجاد بد شکلی اندام ها، درد، سوزش، خارش، زخم و غیره شوند. اما شاید بدترین عارضه واریس های رتیکولر، خونریزی ناشی از آنها باشد.

خونریزی ناشی از این واریس ها معمولا بسیار شدید بوده و ممکن است ساعت ها ادامه یابد که معمولا باعث وحشت و ترس فراوان برای بیماران می باشد.

این عروق واریسی به بهترین کیفیت قابل درمان با اسکلروتراپی می باشند.

در اسکلروتراپی با استفاده از تزریق مواد اسکلروزا وریدهای واریس بدون نیاز به بیهوشی و بستری درمان می شوند. این درمان ها بدون عوارض بوده و عوارض واریس را نیز بهبودی کامل می دهد.

یکی دیگر از انواع عمده ی واریس کلانژکتازی ها که عبارتند از هروق قرمز بسیار نازک که از سطح پوست قابل مشاهده می باشد.

درمان این نوع از واریس ها نیز اسکلروتراپی می باشد. هر چند در این گونه موارد از لیزر سطحی نیز در بعضی از بیماران استفاده می شود. ولی به هر حال درمان قطعی و انتخابی آن اسکلروتراپی می باشد.

دسته سوم از انواع واریس، واریس های طنابی شکل می باشد. این واریس هاکه گروه اصلی واریس هاراتشکیل می دهند، دارای عوارض فراوان از جمله احساس سنگینی، درد، سوزش، خارش، ایجاد لخته و آمبولی، بد فرمی اندام ها و غیره شود.

درمان اصلی این نوع واریس ها (واریس های طنابی )ابلاسیون می باشد. برای ابلاسیون از لیزر داخل عروقی، RF داخل عروقی، چسب های مخصوص داخل عروقی، استفاده می شود.

این روش ها درمان قطعی بوده و نیاز به بیهوشی و بستری ندارند و واریس پس از درمان با این روش ها مطلقا امکان بازگشت نخواهد داشت.

این روشهامی توانند بسرعت ، بهبودی کامل رابرای بیماران ایجادکرده ‌وهیچگونه عوارضی ندارند.درمان بااین روشهای نوین (لیزر، آر اف ، چسب و.....) طی یک جلسه انجام شده وبدون عودبیماری خواهدبود.

 

 

در پزشکی نوین ، بهترین روش درمان برای درمان واریس و نارسایی های وریدی، درمانهای اندوواسکولر ازجمله لیزر واریس ،RF،GLUE وسایر روشهای مشابه می باشد.

حسن بزرگ لیزر واریس ،(برای درمان واریس) آنست که لیزر واریس نه تنها نیاز به بیهوشی و بستری ندارند و بصورت سرپایی انجام می شوند، بلکه امکان عود مجدد و بروز مشکلات ثانویه که در روشهای دیگر درمانی برای درمان واریس دیده می شوند، بادرمان اندوواسکولر عملا وجود ندارند.

در اغلب موارد ،با یک جلسه لیزر واریس ،بطور کامل مشکلات نارسایی و واریس بیماران برطرف می شود و درمان واریس بخوبی انجام می شود .

نکته مهم آنست که درپاره ای از موارد یکی از علل ایجاد یا تشدید واریس، انسدادهای وریدی عمقی است که در اینگونه موارد چنانچه نارسایی وریدی عمقی درمان نشود، نتیجه لیزر واریس ،ایده آل نخواهد بود

در این موارد معمولا با آنژیوگرافی یا سونوگرافی داپلر ،می توان تنگی ورید عمقی راکشف کرد و سپس با استفاده از آنژیوپلاستی ،می توان براحتی نارسایی ورید عمقی را از بین برد.

حال چنانچه سطح درگیری ورید عمقی بالاتر از جانکشن سافنوفمورال یاسافنوپ وپلیته آل باشد، از بین بردن تنگی رگ عمقی می تواند به جریان خود مناسب از طریق ورید سافنوس کمک کرده و بدین طریق میزان اتساع ورید واریسی را کاهش داده و کمک فراوانی به بهبودی نارسایی وریدی و بهبودی وریدسافنوس (صافنوس) کرد.

در اینگونه موارد،پس از آنژیوگرافی یا سونوداپلر ، با استفاده از بالن آنژیوپلاستی می توانیم تنگی عروق را بازکنیم که در اینصورت جریان وریدی بخوبی از عروق سطحی به ورید عمقی برقرارمی شود.

پس از باز کردن تنگی های عروق عمقی ،می توان نارسایی وریدی باقیمانده را با استفاده از ابلاسیون داخل وریدی(لیزر،آراف ،glue) درمان نمود.

 

 

پس از درمان تنگی های عروقی عمقی ،در صورت نیاز به درمان عروق سطحی ( اعم از وریدهای متسع طنابی شکل یاعروق تیره رنگ موجود بر سطح پوست) می توان با استفاده از اسکلروتراپی یا سایر روشها،به درمان آنها پرداخت که در اینصورت نتایج (استفاده از اسکلروتراپی یا میکروفلبکتومی) ،هم از نظر درمانی و هم ازنظر زیبایی ،درخشان خواهد بود

 

 

 

با استفاده از لیزر واریس نیاز به استفاده ازدرمانهای قدیمی برای درمان واریس بطورکامل مرتفع شده است.

درحقیقت لیزر واریس (درمان واریس با لیزر) یک تکنیک ایده آل برای درمان واریس است که نیاز به بیهوشی و بستری نیز ندارد. همچنین با

ستفاده از لیزر واریس می توان به درمان کامل بدون عود و بدون ضایعات همراه دست پیداکرد.

لیزر واریس (درمان لیزری واریس) علاوه براینکه نیاز به بستری شدن وبیهوشی راازپیش پای علاقمندان به درمان واریس برمیدارد و سبب می شود که بیماران باعودمکرر واریس مواجه نبوده و همچنین ازتحمل دردناشی ازجراحی واریس و همچنین جای بخیه وبدشکل شدن پا درامان بمانند.

 

در لیزر واریس (درمان واریس با لیزر) ،بااستفاده ازامواج لیزر،نارسایی وریدی ونیز واریس بطورکامل قابل دسترس می باشد.

ازلیزربرای درمان واریس پا وضایعات وریدی به دوصورت عمده استفاده می شود.یکی درزمینه درمان تلانژکتازی ها(عروق عنکبوتی )است ودیگری دردرمان واریس های طنابی شکل پرپیچ وخم درططح اندام که دراین موردازلیزرداخل عروقی برای درمان واریس استفاده می کنیم.

درتکنیک لیزر واریس (درمان لیزری واریس) برای درمان واریس هایی که بشکل طنابی وپیچ خورده اند، ابتدابااستفاده ازسونوگرافی داپلرعروقی یاسایرروشهای تشخیصی بایستی عروق نارسادرپاهای بیمار بدقت مشخص گردند.این عروق نارسا که دراغلب موارد وریدهای صافنوس می باشند سپس بااستفاده ازگایدسونوگرافی،کانوله شده ودرداخل آنهاشیت عروقی مخصوص لیزر واریس قرارداده می شود(این همان تکنیکی استکه مادرکلینیک خود برای درمان واریس بالیزردراصفهان بکارمی بریم). درمرحله بعدی برای انجام لیزرواریس (درمان واریس بالیزر) ودرمان نارسایی وریدی ،فیبرمخصوص لیزر ازطریق شیت تعبیه شده ،واردوریدمی گردد وبااستفاده از راهنمایی سونوگرافی ،آنرادرمحل مناسب قرارمی دهیم . قبل ازآغاز لیزرواریس ودرمان نارسایی وریدی ،بایستی اطراف فیبرمخصوص لیزرواریس رابدقت وبطورکامل بااستفاده ازمحلول مخصوص که حاوی بی حس کننده ناحیه نیزمی باشد،بیحس نماییم وسپس مرحله اصلی لیزرواریس شروع می شودرعایت این اصول اولیه کمک زیادی درکسب نتیجه مناسب دردرمان لیزری واریس ولیزر ودرمان نارسایی وریدی می نماید. ردنیای امروز برای درمان واریس ، روش ارجح و انتخابی ،درمان واریس با لیزر (درمان لیزری واریس) می باشد.

پس از انجام درمان واریس با لیزر ،بیمار نیاز به هیچگونه استراحتی ندارد و بلافاصله بر روی تخت لیزر جوراب واریس خود را پوشیده و باپای خود به راه می افتد.

ما پس از درمان واریس با لیزر در اصفهان به بیماران توصیه می کنیم تا جایی که ممکنست پس از اتمام درمان لیزری واریس حرکت داشته باشند و از نشستن یا خوابیدن زیاد خودداری نمایند.

در حقیقت در صورتی که بیمار امکان حرکت زیاد و تحرک کافی نداشته باشد ،تحت درمان واریس با لیزر در اصفهان قرار نخواهد گرفت چرا که عدم تحرک کافی باعث کاهش اثرات درمان واریس با لیزر می گردد.

ما به بیماران خودکه درکلینیک درمان واریس (کلینیک لیزر واریس) تحت درمان واریس بالیزر قرارگرفته اند توصیه می کنیم که تاسه ماه از جوراب واریس استفاده نمایند تا اثرات درمان واریس با لیزر بهتر خود را نشان دهد. اطلاعات کامل درمورد خصوصیات جوراب واریس مناسب را میتوانید از کلینیک واریس (کلینیک درمان واریس) به آدرس زیر بدست آورید ولی بطور کلی می توان اشاره نمودکه جوراب واریس بایستی دقیقا اندازه گیری شده و دقیقا سایز و مطابق با اندازه پای بیمار باشد و این قانون کلی است لیکن در بیمارانی که تحت درمان واریس با لیزر(درمان لیزری واریس) قرار گرفته اند،اندازه گیری دقیق پا برای انتخاب جوراب واریس مناسب ،اهمیت بیشتری خواهدداشت.

چنانچه جوراب واریس بیش از اندازه تنگ باشد می تواند باعث شود که جریان خون وریدی کاهش یابد و حتی منجربه ایجاد زخم گردد و درصورتیکه جوراب واریس گشادتر از حد معمول باشد، تاثیر درمانی قابل انتظار از جوراب واریس را به همراه نخواهد داشت. برای اثر بخشی بهتر جوراب واریس پس از درمان لیزری واریس (لیزر واریس )،

مابه بیمارانی که تحت درمان واریس با لیزر در اصفهان قرارداده ایم توصیه می کنیم که بمدت سه ماه پس از لیزر واریس از صبح تا شب جوراب واریس را بپوشند و شبها می توانند جوراب واریس را از پاها خارج سازند

 

درمان انواع واریس به صورت تخصصی ودر پیشرفته ترین کلینیک درمان واریس در کشور توسط دکتر محمود هادی زاده انجام میشود.

 

 

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک فوق تخصصی دکتر هادی زاده

۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱

تماس گرفته ویااطلاعات لازم رااز طریق سایت زیر بدست آورید:

 

varisiran.ir

 

نشانی ما

 

اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی

قمرالدوله، طبقه 3

031-32242165

031-32242164

0913-8991980


نظرات
نظر شما درباره این خبر
نام:
پست الکترونیک:
-->